Oldal kiválasztása

[ad_1]

Az e-sport/játék a popkultúra és a személyiségek agglomerációja, ezért logikus következő lépésnek tűnik egy metaverzum létrehozása ezeknek a helyére… vagy nem?

A „metaverzum” kifejezést először Neal Stephenson, a Snow Crash című regénye tette népszerűvé 1992-ben. Az összekapcsolt virtuális világ fogalmát a 2011-es regény (és az azt követő film), a Ready Player One tovább vizsgálta. Szórakoztató elképzelni egy helyet, ahol ugrálhatsz a világok között, de ahhoz, hogy ez valósággá váljon, sok kiadónak, alkotónak és jogtulajdonosnak jól kell játszania.

A márkaszponzortól a márkapolgárig

A filmek és tévéműsorok gyakran megpróbálják elképzelni, hogyan nézne ki az internet fizikai helyként. Az eredmény általában egy hatalmas város vagy bevásárlóközpont, ahol az épületek webhelyeket képviselnek – hirdetésekkel, csevegőszobákkal és még csalókkal is kiegészítve. Csodák, veszélyek és végtelen lehetőségek világa ez.

Azon videojáték-fejlesztők számára, akik már eleve magával ragadó világokat hoznak létre, nem túl nagy lépés más márkákat és tapasztalatokat bevonni, és a folyamat már elkezdődött.

Divatházak, köztük a Burberry, a Louis Vuitton és a Balenciaga együttműködtek a videojátékokon belüli virtuális kollekciókon. Az Epic Games számos márkás élményt biztosít a Fortnite-on belül, hogy népszerűsítse a márkákat a Marvel szuperhősöktől kezdve Ariana Grandéig. Ezek a partnerségek szponzorációs lehetőségként indultak a játékosok eléréséhez, de gyorsan valami sokkal, SOKKAL, nagyobb dologgá fejlődtek.

2020-ban a Fortnite adott otthont Travis Scott koncertjének, amely több mint 12 millió egyidejű nézőt hozott. A koncertek mellett a játék olyan interaktív élményeknek is otthont adott, mint például a TIME által bemutatott „March Through Time”, amely bemutatta a játékosoknak Martin Luther Kinget, Jr. ikonikus „Van egy álmom” beszédét és a polgárjogi mozgalmat.

„A Fortnite áll a legközelebb a metaverzumhoz” – írta az Edge alapítója és vezérigazgatója, Adam Whyte blogbejegyzésében. „Ez azt jelenti, hogy a márkák a játékélmény központi részét képezhetik, mivel a szimulált valóság tele lehet kereskedelmileg érdekes és életképes eseményekkel, amelyek javítják a játékosok/fogyasztók élményét – akárcsak a való világban.”

Nyílt forráskódú játékplatform és játékkészítő rendszer A Roblox több mint 150 millió felhasználója számára lehetővé teszi, hogy saját játékokat fejlesszenek, vagy játsszanak mások által készített játékokkal. A játékvilágnak saját pénzneme, piactere van, és olyan eseményeknek ad otthont, amelyeken nézők milliói vesznek részt.

A Roblox szerint a 2020-as Lil Nas X virtuális koncertjét 33 millióan nézték meg.

„Fejlesztőinket lenyűgözte a koncerthelyszín, és izgatottak voltak az erőforrások miatt, amelyeket saját játékaikban használhatnak majd” – mondta Jon Vlassopulos, a Roblox zenei részlegének globális vezetője a VENN-nek. „Úgy gondoljuk, hogy most már megvan a tervünk a jövőbeli zenei eseményekről a Roblox platformon.”

A játékvilágok könnyen metaverzummá válhatnak, mint például az Axie Infinity. A játék lenyűgöző, 600 millió dolláros kereskedési volumennel büszkélkedhet júliusban, és a világ legértékesebb nem helyettesíthető tokenek (NFT) gyűjteménye lett.

Mit jelent a metaverzum az esport számára

Az egy világ vonzereje a házhoz és támogató szervezetekhez, rajongóikhoz és márkapartnereikhez nem vész el az esport vezetőiben. Ma a „mini esport metaverzumok” hajnalának vagyunk a tanúi, mindegyik abban reménykedik, hogy adományokat gyűjthet, miközben tartós közösséget épít.

Az Espo bemutatta saját metaverzum webalkalmazását, az EspoWorldet, amely különböző esport csapatok „körzeteiből” áll. Ezekben a körzetekben található a Team HQ, amelyet virtuális földterületek vesznek körül, NFT-k formájában, amelyek megvásárolhatók, testreszabhatók és eladhatók. Az integrált minijátékok győzelemre ösztönöznek, hogy „felújítsák” a csapat körzetét. A koncepció az, hogy pénzeszközöket és tudatosságot gyűjtsön az esport csapatok körül, miközben barátságos versenyt teremt. Az EspoWorld hat résztvevő csapattal indult.

Az ukrán e-sportszervezet, a Natus Vincere (NAVI) és a DMarket 2020 végén bejelentette, hogy partnerséget köt a NAVINATION játék metaverzumának létrehozására. A blokklánc platform lehetővé teszi a NAVI rajongói számára, hogy digitális tárgyakat készítsenek, eladjanak és vásároljanak, részt vegyenek a ranglistákon, valamint nyereményeket és ajándékokat kapjanak a partnerektől és magától a csapattól.

A DeathRoad egy online versenyjáték és metaverzum, amely egy városházát tartalmaz, ahol a felhasználók szavazhatnak a fejlesztési döntésekről. A tagok a $DRACE, egy BEP-20 token használatával vásárolnak vagy bérelnek autót, amellyel a Binance ökoszisztémán belül lehet kereskedni. A több autóval rendelkező felhasználók szavazatai nagyobb súlyt kapnak. A versenyek teljesítésével több DRACE dollár jár.

Összehozva az egészet

Ez idáig az esport metaverzum felépítésére tett kísérletek szétestek, ami legyőzi az egyablakos élményt. A megoldás kettős lehet: a márkák egységesítése és a valuta központosítása.

A YouTube játékokért felelős vezetője, Ryan Watts a Twitteren így nyilatkozott: „Úgy gondolom, hogy a játékból keresni való játék a következő nagy játékmodell, valamint a játékon belüli digitális cikkek nyitott piaca; A legtöbb játékon belüli eszköz nem likvid, ami számomra őrültség. Mindez hosszú távon megváltozik a blokkláncon és az NFT-n keresztül. Ez magától értetődő.”

Minden metaverzumnak megvan a saját pénzneme, amelyet nem könnyű átvinni egy másikba. A kriptovaluták és az NFT-k értéke is állandó változásban van, ami tovább bonyolítja a problémát.

A Fortnite fejlesztője, az Epic Games híresen szembeszállt az Apple-lel és a Google-lal, amiért nem engedélyezik az alternatív fizetési lehetőségeket. Az Epic több mint 1 600 000 000 dollár értékű közvetlen kifizetést dolgozott fel, és „iparilag megbízható titkosítást és biztonsági intézkedéseket alkalmaz az ügyfelek tranzakcióinak védelmére”.

Ami az IP-tulajdonosokat és a hipotetikus metaverzumba való belépésüket illeti, néhányan már jelen vannak. A Sony Group és más befektetők a közelmúltban egymilliárd dollárt adtak a Fornite fejlesztőjének, az Epic Games-nek egy olyan metaverzum felépítésére, amely számos filmes, zenei és videojáték-franchise-t magába foglal.

Lehet, hogy néhány év szünetünk van, mielőtt felvehetsz egy VR headsetet, és beugorhatsz a metaverzumba, de az ötlet végtelen lehetőségeket rejt magában az esportban. Végül is megvan az oka annak, hogy a Netflix a Fortnite-ot – nem az HBO-t vagy a Hulu-t – a…

[ad_2]