rewrite this content and keep HTML tags
Manapság sok olyan játék van, ami különböző műfajokat kever össze, és ez alól a Ripout sem kivétel. Az FPS és a horror keverékeként bemutatott Ripout megpróbál kitűnni a számtalan, naponta megjelenő cím közül, különösen egy olyan időszakban, mint ez, amikor a nagy megjelenések úgy követik egymást, mint még soha. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy ebben a cikkben egy helyre gyűjtjük a Ripout korai hozzáférésű benyomásainkat, hogy alaposabb képet kaphassatok arról, mit is tud nyújtani a játék. Nyilvánvaló, hogy mivel korai hozzáférésű termékről van szó, a dolgok nagyon könnyen változhatnak a fejlesztők által már bejelentett ütemtervvel.
Ripout telek
Először is kezdjük azzal, hogy adunk némi kontextust, bár ez valójában nem is olyan egyszerű. A Ripout egy néhány perces cutscene nyitja a játékot, aminek az a feladata, hogy elmagyarázza nekünk, mi történt, és miért van olyan állapotban a világ, amiben a játék játszódik. Megtudjuk tehát, hogy volt egy háború az idegenek és az emberek között, amit a kevésbé fejlett technológiák és fegyverek miatt az emberiség elvesztett. Ez emberek millióit kényszerítette arra, hogy elmeneküljenek a Földről, és más bolygókon találjanak menedéket, miközben a nagy multinacionális cégek elkezdtek befektetni a kibernetikus transzplantációknak köszönhetően erősebb emberek létrehozásába. Feladatuk az idegen fenyegetés leküzdése és a rend helyreállítása volt, de ez nem volt olyan egyszerű, mint gondolták.
Dióhéjban ez a Ripout incipitje, amely lehetővé teszi, hogy kontextusba helyezzük a játék eseményeit, még akkor is, ha – ahogy ti magatok is gondoljátok – ez bizonyára nem egy eredeti cselekményválasztás. Sok olyan játék (vagy más médium) van, amelyben egy idegen fenyegetés veszélyezteti az emberiséget, de ez nem jelenti azt, hogy a Ripoutot nem érdemes kipróbálni, mert még mindig van néhány érdekes ötlete, amelyeket érdemes tovább vizsgálni. Nyilván a horror- és sci-fi világ nagyjainak remake-jeiből sincs hiány, az egyik ilyen az Alien, de ez normális, hiszen mégiscsak egy származékos játékról van szó.
Ripout játékmenet
Játékmenet szempontjából a Ripout a klasszikus FPS-ekből kölcsönöz elemeket, miközben olyan produkciók felé is próbál kikacsintani, mint a Dead Space. A karakter, akit alakítunk, egyike azoknak a katonáknak, akikről korábban már meséltünk, és egy rövid tutorial után, amelyben elmagyarázzák nekünk a játékmechanikát, küldetésekre kell indulnunk. Ami a tutorialt illeti, tulajdonképpen nagyon hasznos, mert a játék játékmenet szempontjából mutat néhány olyan sajátosságot, amit el kell magyarázni, hogy jobban szembe tudjunk nézni a ránk váró küldetésekkel, különösen, ha úgy döntünk, hogy maximális nehézségen csináljuk.
Először is, kezdjük azzal, hogy a fegyverek, amelyekkel rendelkezni fogsz, élnek. Vagyis valódi idegenek segítségével készültek (hasonlóan az Alienből ismert xenomorfokhoz), ami ezért lehetővé teszi, hogy simogassátok a fegyvereket, és visszajelzést is kaptok a kis szörnyetegtől morgások formájában. Ez egy olyan dolog, ami a szigorú értelemben vett játékmenethez igazából nem ad hozzá semmit, de mégis egy szép kiegészítés, amit érdemes kiemelni. A másik dolog, amit érdemes tudni, hogy az elsődleges, másodlagos és közelharci fegyverek mellett egy másik kis földönkívülivel is fel leszünk szerelve, amit az ellenség ellen indíthatunk, hogy kárt okozzunk. Ez az idegen valamiféle különleges képességnek számít, ezért várnod kell néhány másodpercet, mielőtt újra használhatod.
A gunplay szempontjából van néhány dolog, amit át kellene dolgozni. Még a beállítások különböző paramétereinek beállításával is túl magas az analógok érzékenysége, amikor célozni próbálsz, és nem teszi lehetővé, hogy nagyon könnyen célozz, különösen, ha nem vagy hozzászokva az ilyen típusú játékokhoz. Az ellenségek többnyire elég statikusak és nagyon egyszerű mintát követnek (egy másik dolog, amin lehetne javítani, hogy őszinte legyek), így nem lesz sok problémád, de a frenetikusabb részeknél, ahol több ellenség van a képernyőn, még mindig lehetnek nehézségek.
Ripout képességek, fegyverek és páncélok
Mint minden ilyen műfajú játékban, a kalandod előrehaladtával lehetőséged lesz új képességek, fegyverek és páncélok megszerzésére. A főhadiszállásodként szolgáló űrhajódban a küldetések elfogadása mellett lehetőséged lesz új fejlesztéseket feloldani mind magad, mind a fegyvereid számára. Továbbá lehetőséged lesz anyagokat és egyéb dolgokat is készíteni, hogy karakteredet egyre erősebbé és erősebbé tehesd, hogy ellenfeleiddel szemben fölénybe kerülj.
Jelenleg a játéknak ez az aspektusa nem tűnik számunkra annyira dominánsnak, olyannyira, hogy akár csak az alapértelmezett fegyverekkel és mindenféle fejlesztés nélkül is végig lehetne csinálni a játékot. Biztosak vagyunk azonban abban, hogy a fejlesztők még dolgoznak a játék ezen aspektusán is. Még egyszer emlékeztetünk arra, hogy a Ripout még mindig korai hozzáférésű játék, így ez azt jelenti, hogy gyorsan változik, és folyamatosan új funkciókkal bővül a játék, hogy egyre jobb és jobb legyen. Emiatt nem érezzük úgy, hogy teljesen elvetnénk a játék ezen aspektusát, mert tudjuk, hogy bármikor változtatni lehet rajta.
Ripout benyomások
Végső soron elmondhatjuk, hogy bár a Ripout még korai hozzáférési szakaszban van, és ezért nem egy kész termék, egy tisztességes alapot kaptunk, amelyből kiindulva elkezdhetünk hozzáadni és beállítani néhány dolgot. A játék cselekménye bizonyára nem a legeredetibb, de az a benyomásunk, hogy valójában csak egyfajta ürügyként szolgál, és a játék igazi hangsúlya valójában a játékmenetben van, amely azonban nem mentes a hiányosságoktól, amelyeket a játék tényleges megjelenése előtt ki kell javítani.
Még egy dolog, amit meg kell említeni, és ami a játék végleges verziójának megjelenése után minden bizonnyal még fontosabbá válik, hogy a Ripout lehetőséget kínál arra is, hogy többjátékos módban játszhassunk barátainkkal vagy vadidegenekkel. Jelenleg elkerülhetetlen, hogy az online nem túl népes, még ha nem is találtunk nyilvánvaló nehézségeket abban, hogy találjunk olyan felhasználókat, akikkel megoszthatnánk az élményt. Nyilvánvalóan…