Oldal kiválasztása

[ad_1]

A Nemzetközi Nőnapon (március 8.) az ESL Gaming őszinte és őszinte üzenete van az esport és más szórakoztató szektorok számára: arra buzdítja őket, hogy csak hiteles és fenntartható kezdeményezéseket támogassanak, ha növelni akarják a nők szerepvállalását és csökkenteni szeretnék a nemek közötti egyenlőtlenségeket.

A világ vezető e-sport cége elindította a #GGFORALL-t, új diverzitás, méltányosság és befogadás (DEI) platformját. Célja a professzionális női versenyjátékosok részvételének és a nők szerepének növelése az egész szektorban.

És az első kampány a #GGFORALL égisze alatt az idei ESL Impact lesz, egy kizárólag nőket tömörítő versenykör, amely lenyűgöző, 500 000 USD pénzdíjjal is jár.

Roberta Hernandez, az ESL Gaming emberekért és kultúráért felelős szenior alelnöke, kizárólag az Esports BAR Blognak nyilatkozva, nem foglalkozik a vállalat társadalmi felelősségvállalásával, hogy ösztönözze az iparágat a férfi és női játékosok közötti nagy különbségek csökkentésére. Példa erre az utóbbiak még mindig viszonylag alacsony jövedelme.

Roberta Hernandez, az ESL Gaming emberekért és kultúráért felelős alelnöke

„Fenntartható programokat fogunk építeni. Kipróbáljuk, teszteljük, változtatunk, de fenntartható lesz” – jelenti ki Hernandez. „Ezt a koncepciót használjuk a #GGFORALL-nál. Győződjön meg arról, hogy létrehozunk valamit, amire építhetünk.”

A fogadalom hosszú távra szól, ragaszkodik hozzá. „Elkezdtünk a jövőbe tekinteni, és megkérdeztük, mi a három-öt éves stratégiánk a #GGFORALL körül. Már vizsgáljuk a játékosok fejlesztését, és gondoskodunk arról, hogy a feltörekvő játékosokat ösztönözzük, különös tekintettel a nőkre, hogy fejlődjenek, és lehetővé tegyük számukra, hogy professzionális játékosként elérjék ezt a fennsíkot.”

Hernandez így folytatja: „Az ESL Impact egy kampány a nők számára, amelyet tovább fogunk fejleszteni. De meg kell győződnünk arról, hogy megvan a jogunk a továbblépéshez. És remélhetőleg amikor az emberek látják, hogy fenntartjuk és növekedünk, velünk jönnek. Nem fogunk elzárkózni ettől.”

A nők egyenlőtlensége valóság

Hernandez nem zárkózik el attól, hogy foglalkozzon a gyakran jelentett ellenséges légkörrel, amely eltántorította a nőket és a lányokat attól, hogy elkezdjenek sportolni. Ez egy olyan, elsősorban digitális tevékenység, amelyet elméletileg mindenki számára elérhetőnek kell lennie az interneten keresztül.

Ennek ellenére a professzionális esportban dolgozó nők továbbra is sokkal kevesebbet keresnek, mint férfi társaik.
Nem segít, ha a legtöbb esport-videójáték akciódús narratíváját elárasztják a férfi karakterek.

Az iparági döntéshozók folyamatosan azt kiáltják, hogy szüntessenek meg ez az egyensúlyhiány a női esport résztvevők körében.
És ahogy a Nemzetközi Nőnap a nők eredményeit ünnepli világszerte, és az egyenlőtlenség megszüntetését szorgalmazza (a legtöbb országban a nők még mindig csak a férfiak fizetésének 60-75%-át keresik ugyanazért a munkáért, az ESL Gaming is szeretné megszüntetni a kulturális és gazdasági szakadékokat a globális esportban.

Hernandez szerint ez megvalósítható, mivel a világ játékosainak közel 50%-a nő.

Ezt támasztják alá az ISFE, az európai videojátékokkal foglalkozó kereskedelmi szervezet által nemrég közzétett esport-jelentés adatai is.

Jelenleg a világ videojáték-rajongóinak körülbelül 46%-a nő – Roberta Hernandez

Ez így szól: „Jelenleg a világ videojáték-rajongóinak körülbelül 46%-a nő. Bár még nem ugyanazon a szinten, a női esportot kedvelők száma gyorsuló ütemben növekszik, és a közönség 38%-át képviseli.”

Hernandez szerint az esport iránt érdeklődő nők és lányok számának növelése társadalmi felelősség kell, hogy legyen. „Arról van szó, hogy megbizonyosodj arról, hogy amikor egy játékban veszel részt, az olyan pozitív legyen, amennyire egy környezet lehet, zaklatás vagy bármely más negatív tulajdonság nélkül, amelyek ellen az emberek megpróbálnak leküzdeni.”

A #GGFORALL egyenlíteni akarja a versenyfeltételeket

És itt léphet be az ESL Gaming #GGFORALL, amely a „jó játék mindenkinek” rövidítése. „Valóban olyan környezetet teremtünk, amely megmutatja, hogy ez mindenki számára jó játék, nem csak a nők és a férfiak számára, hanem tágabb értelemben is. mindenkié. Arról van szó, hogy biztonságos helyet biztosítsunk számukra, ahol a legjobb önmagukat a figyelmük elterelése nélkül vethetik fel a versenyben.”

Hiszünk egy olyan környezet létrehozásának szellemében, ahol mindenki lehet valaki kívül és belül egyaránt – Roberta Hernandez

Ezen túlmenően ezt a jövőképet szeretné megosztani nemcsak hatalmas támogató e-sport közösségeivel, beleértve az alulreprezentált, például fogyatékkal élő játékosokat, hanem az alkalmazottakkal is.

„Hiszünk egy olyan környezet létrehozásának szellemében, ahol mindenki lehet valaki kívül és belül is” – magyarázza Hernandez, megjegyezve, hogy a cég szlogenje „Egy olyan világ megteremtése, ahol mindenki lehet valaki”.

2022-ben az ESL Impact lesz az első profi női verseny a #GGFORALL zászló alatt. A CS: GO (Counter Strike: Global Offensive) videojátékon fog alapulni, amelyet a Valve Corporation adott ki.

Az ESL Impact első szezonjában a Global Finals idén júniusban kerül megrendezésre a DreamHack Dallasban, amely része az ESL Gaming mega sportfesztiváljának, a DreamHacknek. A 2. évad globális döntőjére a svédországi Jönköpingben, a DreamHack Winterben kerül sor novemberben. Közben júliusban a cég külön ESL Impact versenyt rendez a spanyolországi DreamHack Valenciában.

Az 500 000 USD-s pénzdíjalap 150 000 USD-t tartalmaz az első szezonra, a fennmaradó részt pedig a második szezonra, a valenciai önálló versenyre és más, csak nőkből álló csapatok online versenyeire osztják fel.

A nőknek története van az ESL Gaminggel kapcsolatban

Nem ez az első alkalom, hogy az ESL Gaming fellép annak érdekében, hogy növelje a nők versenyszerű játékban való részvételét. Hernandez rámutat, hogy az ESL Impact tervrajza a cég DreamHack Showdown nevű versenye, amely 2019-ben indult, és ez volt az első ilyen jellegű CS:GO verseny.

Ezt megelőzően, 2010-ben az ESL Gaming bemutatta a StarCraft II női versenysorozatot…

[ad_2]

Forrás